dwangbuis03asn

Verschillen

Dit geeft de verschillen weer tussen de geselecteerde revisie en de huidige revisie van de pagina.

Link naar deze vergelijking

Beide kanten vorige revisie Vorige revisie
Volgende revisie
Vorige revisie
dwangbuis03asn [2025/11/14 17:22] Arend Smildedwangbuis03asn [2025/11/25 21:20] (huidige) Arend Smilde
Regel 1: Regel 1:
 +#1 **[[dwangbuis01mywheels|MyWheels, 2024]]**\\ 
 +#2 **[[dwangbuis02nlalert|NL-Alert, 2025]]**\\
 +#4 **[[dwangbuis04uwzorgonline|Uw Zorg Online, 2025]]**
 +
 =====SMARTPHONEDWANG WERKT ZO===== =====SMARTPHONEDWANG WERKT ZO=====
  
 ===#3 ☞ ASN Bank, 2025=== ===#3 ☞ ASN Bank, 2025===
-\\ \\  +\\ 
-//Hoe mevrouw C. antwoorden kreeg dat geen antwoord was// +
-----+
  
 +//Hoe mevrouw C. antwoorden kreeg die geen antwoord waren//
 +----
 +\\ 
 **9 oktober 2025 (14:15)\\  **9 oktober 2025 (14:15)\\ 
 __email van ASN Bank (mail.asnbank@asnbank.nl) aan C.__**\\  __email van ASN Bank (mail.asnbank@asnbank.nl) aan C.__**\\ 
Regel 37: Regel 42:
 Kijk op onze website en zoek op ID-check voor antwoorden op veelgestelde vragen en een handige uitlegvideo. Hier vind je ook het telefoonnummer van onze klantenservice en andere mogelijkheden om de ID-check te doen. Kijk op onze website en zoek op ID-check voor antwoorden op veelgestelde vragen en een handige uitlegvideo. Hier vind je ook het telefoonnummer van onze klantenservice en andere mogelijkheden om de ID-check te doen.
 ----  ---- 
 +\\ 
 **9 oktober 2025 (14:22)\\  **9 oktober 2025 (14:22)\\ 
 __email van C. aan ASN Bank__**\\  __email van C. aan ASN Bank__**\\ 
Regel 47: Regel 52:
 Vriendelijke groeten van C.\\ Vriendelijke groeten van C.\\
 ---- ----
- +\\  
-**9 oktober 2025 (16:27) +**9 oktober 2025 (16:27)\\  
-email van C. aan Offline Moet Kunnen (OMK)** +__email van C. aan Offline Moet Kunnen (OMK)__**\\  
 +\\ 
 Hallo OMK\\  Hallo OMK\\ 
 Zie onderstaande...\\  Zie onderstaande...\\ 
Regel 60: Regel 65:
 Vriendelijke groeten van C.\\  Vriendelijke groeten van C.\\ 
 ---- ----
- +\\  
-**9 oktober 2025 (21:16) +**9 oktober 2025 (21:16)\\  
-email van OMK aan C.*\\ +__email van OMK aan C.__**\\ 
 \\  \\ 
 Ha C., Ha C.,
Regel 76: Regel 81:
 OMK OMK
 ---- ----
-  +\\  
- +**10 oktober 2025 (08:52)\\  
-10 oktober 2025 (08:52) +__email van C. aan OMK__**\\  
-email van C. aan OMK +\\ 
 Ha OMK Ha OMK
-Bedankt voor je meelevende reactie. 
- Ik moet even iets rechtzetten. Het antwoord van de medewerker was niet direct op mijn vraag wat er zou gebeuren als ik het niet zou doen. 
- We hadden een gesprek en ergens zei hij dat. 
- Op de vraag wat er zou gebeuren als ik het niet zou doen – ben al jaren klant – , wist hij het eigenlijk niet en haalde een beetje zijn schouders op. 
- Ik weet niet meer precies wat er gezegd is, is was in alle staten. 
- Ik kan dan niet goed nadenken, was in de stress omdat ik het geregeld wilde hebben, beetje gehaast omdat ik bang was om het te vergeten te regelen en dan op een dag niet meer kan ban­kieren. 
- Ik word vooral onrustig omdat ik steeds aan de regels wil of moet voldoen, maar geen rode draad zie en er eigenlijk geen vertrouwen in heb of we het met z’n allen wel goed kunnen rege­len en organiseren. 
- Ik heb even gekeken naar de contactmogelijkheden, maar vond het niet mak­kelijk genoeg (veel gestelde vragen etc) bovendien weet ik wat ze gaan zeggen, ze willen gewoon dat je het gaat doen. 
- Je mag gebruiken wat je wil, alleen kan ik het niet precies reproduceren. 
- Geluk is dat asn redelijk dichtbij winkels heeft om binnen te lopen. 
- Ik heb het gisteravond geregeld met een jongedame die de route kende (moest nfc aan­zet­ten en daar had ik toevallig over gelezen bij Seniorweb). Het zijn met name allerlei termen waarvan ik de betekenis niet ken en niet snap, waar ik tegen­aan loop. 
- Het leven is zeer gecompliceerd geworden… 
- Ik had een tijd terug een nachtmerrie waarin ik verloren was is in een digitaal probleem. Het ergste was dat ik niet kon uitleggen wat het probleem nu was. Ik wil gewoon die over­ma­tige digitalisering niet. Ik hoef niet alles te weten of te kunnen en nu voelt het alsof dat wel moet. 
- Vriendelijke groeten van C. 
  
 +Bedankt voor je meelevende reactie. Ik moet even iets rechtzetten. Het antwoord van de medewerker was niet direct op mijn vraag wat er zou gebeuren als ik het niet zou doen. We hadden een gesprek en ergens zei hij dat.
 +Op de vraag wat er zou gebeuren als ik het niet zou doen – ben al jaren klant – , wist hij het eigenlijk niet en haalde een beetje zijn schouders op.
  
-10 okt2025 (09:42)  +Ik weet niet meer precies wat er gezegd is, is was in alle staten. Ik kan dan niet goed nadenken, was in de stress omdat ik het geregeld wilde hebben, beetje gehaast omdat ik bang was om het te vergeten te regelen en dan op een dag niet meer kan ban­kieren.
-email OMK aan C+
  
 +Ik word vooral onrustig omdat ik steeds aan de regels wil of moet voldoen, maar geen rode draad zie en er eigenlijk geen vertrouwen in heb of we het met z’n allen wel goed kunnen rege­len en organiseren.
 +
 +Ik heb even gekeken naar de contactmogelijkheden, maar vond het niet mak­kelijk genoeg (veel gestelde vragen etc) bovendien weet ik wat ze gaan zeggen, ze willen gewoon dat je het gaat doen. Je mag [voor de website] gebruiken wat je wil, alleen kan ik het niet precies reproduceren.
 + 
 +Geluk is dat asn redelijk dichtbij winkels heeft om binnen te lopen. Ik heb het gisteravond geregeld met een jongedame die de route kende (moest nfc aan­zet­ten en daar had ik toevallig over gelezen bij Seniorweb). Het zijn met name allerlei termen waarvan ik de betekenis niet ken en niet snap, waar ik tegen­aan loop.
 + 
 +Het leven is zeer gecompliceerd geworden… Ik had een tijd terug een nachtmerrie waarin ik verloren was is in een digitaal probleem. Het ergste was dat ik niet kon uitleggen wat het probleem nu was. Ik wil gewoon die over­ma­tige digitalisering niet. Ik hoef niet alles te weten of te kunnen en nu voelt het alsof dat wel moet.
 + 
 +Vriendelijke groeten van C. 
 +---- 
 +\\ 
 +**10 okt. 2025 (09:42)\\ 
 +__email OMK aan C__**\\ 
 +\\ 
 Dag C. – bedankt voor je nadere uitleg. Ik weet hoe moeilijk het is om precies te reproduceren wat er gezegd is. Daar­om ben ik in het algemeen voor schriftelijke reacties. Anderzijds is de wer­ke­lijk­heid niet helemaal schrif­te­lijk vast te leggen. Neem alleen al het verschil in aanspreek­vorm: schriftelijk word je nu ge­woonlijk met “jij” aan­gesproken, maar bij live contact of in antwoorden op mails blijft het nog stee­vast “u”. Dat maakt al verschil. Dat een medewerker “een beetje zijn schouders op­haalt” kan meer zeggen (en uitwerken) dan duizend woorden. Dag C. – bedankt voor je nadere uitleg. Ik weet hoe moeilijk het is om precies te reproduceren wat er gezegd is. Daar­om ben ik in het algemeen voor schriftelijke reacties. Anderzijds is de wer­ke­lijk­heid niet helemaal schrif­te­lijk vast te leggen. Neem alleen al het verschil in aanspreek­vorm: schriftelijk word je nu ge­woonlijk met “jij” aan­gesproken, maar bij live contact of in antwoorden op mails blijft het nog stee­vast “u”. Dat maakt al verschil. Dat een medewerker “een beetje zijn schouders op­haalt” kan meer zeggen (en uitwerken) dan duizend woorden.
- Over afkortingen gesproken: ik heb geen idee wat NFC is. Heb jij een smart­phone en heeft het daarmee te maken? Hoe dan ook, ik ben blij dat je directe probleem kennelijk toch weer opgelost is. Ik heb onlangs bij de Uni­versiteitsbibliotheek geprotesteerd toen bleek dat allerlei be­lang­rijk digitaal ma­teriaal plotseling alleen nog m.b.v. een smartphone be­reik­baar was (twee­facto­ren-authorisatie). Dit was totaal niet aangekondigd, zelfs de baliemede­werkers wisten er nog niet van toen ik vroeg hoe het zat. Ik moet zeggen dat mijn klacht heel welwillend is behandeld. En er bleek een oplossing te zijn: een Yubikey of (niet Amerikaans) Nitrokey. Kost minstens 50 euro, maar daarmee zou het dan ook (bijna) altijd en overal mo­ge­lijk moeten zijn de 2FA-blokkade te omzeilen. Ik kreeg de belofte van de ICT-verantwoor­de­lijke dat hij me bij de in­gebruik­name van dat ding zo nodig persoonlijk zou assisteren. Geen spoor van afwij­zing of minachting van mijn besluit om zonder smartphone te leven. – Zo kan het dus ook! Soms, hier en daar. Bij banken is de kans op zo’n behandeling wel kleiner, denk ik. 
- Wat je droom betreft: Ja, de huidige toestand is Kafka in het kwadraat, en geen wonder dat dit het onderbewustzijn beroert. D. stuurde me onlangs een uitgeschreven droom van dit type. Zal ik hem vragen of ik die ook jou mag sturen? 
- Groet, 
- OMK 
-  
-* 
-10 oktober 2025 (12:31) 
-email van C. aan OMK 
  
 +Over afkortingen gesproken: ik heb geen idee wat NFC is. Heb jij een smart­phone en heeft het daarmee te maken? Hoe dan ook, ik ben blij dat je directe probleem kennelijk toch weer opgelost is. Ik heb onlangs bij de Uni­versiteitsbibliotheek geprotesteerd toen bleek dat allerlei be­lang­rijk digitaal ma­teriaal plotseling alleen nog m.b.v. een smartphone be­reik­baar was (twee­facto­ren-authorisatie). Dit was totaal niet aangekondigd, zelfs de baliemede­werkers wisten er nog niet van toen ik vroeg hoe het zat. Ik moet zeggen dat mijn klacht heel welwillend is behandeld. En er bleek een oplossing te zijn: een Yubikey of (niet Amerikaans) Nitrokey. Kost minstens 50 euro, maar daarmee zou het dan ook (bijna) altijd en overal mo­ge­lijk moeten zijn de 2FA-blokkade te omzeilen. Ik kreeg de belofte van de ICT-verantwoor­de­lijke dat hij me bij de in­gebruik­name van dat ding zo nodig persoonlijk zou assisteren. Geen spoor van afwij­zing of minachting van mijn besluit om zonder smartphone te leven. – Zo kan het dus ook! Soms, hier en daar. Bij banken is de kans op zo’n behandeling wel kleiner, denk ik.
 +
 +Wat je droom betreft: Ja, de huidige toestand is Kafka in het kwadraat, en geen wonder dat dit het onderbewustzijn beroert. D. stuurde me onlangs een uitgeschreven droom van dit type. Zal ik hem vragen of ik die ook jou mag sturen?
 +
 +Groet,\\ 
 +OMK
 +----
 +\\ 
 +**10 oktober 2025 (12:31)\\ 
 +__email van C. aan OMK__**\\ 
 +\\ 
 Hallo OMK Hallo OMK
- Je gedetailleerde antwoord ontroert me + 
- Het is zo vol van realisme en begrip.… +Je gedetailleerde antwoord ontroert meHet is zo vol van realisme en begrip... Bv het verschil tussen gesproken, geschreven en beleefde gebeurtenissen en de verbinding daartussen. Wij mensen proberen ook maar van alles he. Het blijft worstelen. 
- Bv het verschil tussen gesproken, geschreven en beleefde gebeurtenissen en de verbinding daartussen.+ 
- Wij mensen proberen ook maar van alles he. +Hoop dat ik er niet extra van in de war raak... want eigenlijk wil ik een weg eruit vinden. Heb een romantisch idee over wonen in een groep, richting zelfvoorzie­ning gaan, voor elkaar zorgen etc. Uiteindelijk blijkt dat we veel nodig hebben bv in geval van ziekte e.d. 
- Het blijft worstelen. + 
- Prima om D. mijn emailadres te geven. +Verder heb ik het niet op extra kosten en het moeten aanschaffen van weer iets nieuws, een apparaat... De stofzuiger en de wasmachine vind ik geweldig, en nog een paar zaken zoals een koel­kast, alhoewel deze inefficiënt gebruikt wordt in een 1 persoons huis­houden. 
- Hoop dat ik er niet extra van in de war raak....want eigenlijk wil ik een weg eruit vinden. Heb een romantisch idee over wonen in een groep, richting zelfvoorzie­ning gaan, voor elkaar zorgen etc. Uiteindelijk blijkt dat we veel nodig hebben bv in geval van ziekte ed +  
- Verder heb ik het niet op extra kosten en het moeten aanschaffen van weer iets nieuws, een apparaat… +Eigenlijk ben ik een verward persoon ;-)Hopende te vinden een veilige plek. Het is zo druk geworden met die extra virtuele wereld. 
- De stofzuiger en de wasmachine vind ik geweldig, en nog een paar zaken zoals een koel­kast, alhoewel deze inefficiënt gebruikt wordt in een 1 persoons huis­houden. + 
- Eigenlijk ben ik een verward persoon ;-) +Ik heb idd een smartphone, denk ik, min of meer op mn pad gekomen. Ik pro­beer mee te blijven doen, maar maak er beperkt gebruik van. Nfc is iets met mobiel bankieren ja, heb het dus nu weer uitgezet. Ding is dat oudste dochter net valt buiten het inzicht dat kinderen beter zolang mogelijk zonder telefoon kunnen blijven en zij zit er diep in. Ik weet niet meer waar ik goed aan doe.  
- Hopende te vinden een veilige plek. + 
- Het is zo druk geworden met die extra virtuele wereld. +Was net bij de bieb, een abonnement afsluiten is al een digitaal proces met teveel keuzes. Die digitale wereld maakt een enorme differentiatie mogelijk, zodanig dat ik niet meer goed kan aanvoelen hoe het nu met mij zit. 
- Ik heb idd een smartphone, denk ik, min of meer op mn pad gekomen. Ik pro­beer mee te blijven doen, maar maak er beperkt gebruik van. Nfc is iets met mobiel bankieren ja, heb het dus nu weer uitgezet. +Heel verhaal. 
- Ding is dat oudste dochter net valt buiten het inzicht dat kinderen beter zolang mogelijk zonder telefoon kunnen blijven en zij zit er diep in. + 
- Ik weet niet meer waar ik goed aan doe. +Jullie bedankt voor de inspanningen! Anders dan klagen weet ik niet goed wat te doen. Ga nu op de markt werken bij een verpakkingsvrije winkel. Deze kan opereren, mede door digitale mogelijkheden. Zo dubbel is het heden ten dage. Ik houd mn hart vast.\\  
- Was net bij de bieb, een abonnement afsluiten is al een digitaal proces met teveel keuzes. Die digitale wereld maakt een enorme differentiatie mogelijk, zodanig dat ik niet meer goed kan aanvoelen hoe het nu met mij zit. + 
- Heel verhaal. +Fijne dag\\  
- Jullie bedankt voor de inspanningen ! +Vriendelijke groeten van C. 
- Anders dan klagen weet ik niet goed wat te doen. +----
- Ga nu op de markt werken bij een verpakkingsvrije winkel. Deze kan opereren, mede door digitale mogelijkheden. Zo dubbel is het heden ten dage. +
- Ik houd mn hart vast. +
- Fijne dag +
- Vriendelijke groeten van C.+